Главная страница


Одним з найважливіших завдань психолога чи то керівництва тієї чи іншої організації є створення позитивного соціально-психологічного клімату в колективі.
У наш час стрімкого наукового прогресу і величезного обсягу інформації, яку ми переробляємо щогодини, важливо зберегти себе,свій людський вигляд,не стати "машиною", додатком, простим виконавцем робочих функцій.
Створити такі умови для процвітання того або іншого підприємства, фірми, установи, необхідно, щоб люди, службовці в цій установі відчували себе "командою". Однією з ознак команди є згуртованість, взаємовиручка, підтримка і одночасно вимогливість до себе і інших. Одним з найважливіших показників, що колектив це "команда" - є хорошій соціально-психологічний клімат, тобто такий стан в колективі, коли кожному його члену надаються оптимальні умови для реалізації його здібностей і схильностей.
Таким чином, наявність позитивного соціально-психологічного клімату в колективі - один з показників його зрілості, результат великої і копіткої праці керівництва.
В данному дослідженні стану соціально-психологічного клімату в НВК «Успіх» взяли участь 20 працівників педагогічного колективу.
Головним завданням вивчення соціально-психологічного клімату в данному педагогічному колективі є:
· виявлення факторів, за допомогою яких можна керувати кліматом та діяти на нього з метою формування позитивних тенденцій в колективі.
Соціально-психологічний клімат формується в процесі сумісної діяльності людей та виявляється в їх поведінці, довільних та мимовільних реакціях один на одного, в способах спілкування. Соціально-психологічний клімат є результатом відображення матеріальних, організаційно-управлінських та психологічних умов, спільної діяльності у свідомому відношенні людини один до одного.
Рівень конфліктності в колективі залежить від рівня згоди між його членами з питань спільної діяльності. Згода передбачає спільне прийняття рішень, підтримку позицій інших членів колективу по відношенню до загальних об'єктів взаємодії і цілей діяльності. Вона дає змогу об'єднати зусилля колективу в одному напрямку. Розбіжності ведуть до дестабілізації відносин в колективі, погіршення соціально-психологічного клімату. Згода є яскравим показником сприятливого стану соціально-психологічного клімату та є передумовою згуртованості людей.
В результаті обробки отриманних данних було виявлено наявність сприятливого соціально - психологічного клімату в данному педагогічному колективі який характеризується певними суб'єктивними ознаками, які розкривають його внутрішню суть:
· наявність позитивної перспективи для групи і кожного її індивіда ;
· взаємодовіра і висока взаємовимогливість в групі;
· ділова критика;
· вільне висловлювання власної думки відсутність тиску керівників на підлеглих достатня поінформованість працівників про цілі та завдання організації ;
· задоволеність працею й належністю до групи;
· прийняття на себе відповідальності за стан справ у групі (Орбан-Лембріх);
· уболівання за честь колективу, бажання зробити посильний внесок у його дальший розвиток;
· відсутність тиску керівника на підлеглих і визначення за ними права приймати важливі для колективу рішення;
· чуйність, але водночас вимогливість керівника у ставленні до кожного члена колективу;
· створення в колективі умов для активної професійної та творчої діяльності, самореалізації, самоствердження та саморозвитку кожного працівника.
соціально - психологічний клімат - це стійке взаємовідношення в середині колективу, їх відношення до праці та керівництва. Це дійсно стійкий стан колективу. Він змінюється членами колективу епізодично. В зв'язку з своєю стійкістю до впливу зовнішнього середовища.
Соціально - психологічний клімат визначається по цілій системі показників:
адоволеність підлеглими взаємовідносинами:
· всередині організації;
· з колективами других організацій;
· з керівником організації;
· з керівництвом організації в цілому.
-Задоволеність характером і змістом праці:
· ергономічні та фізіологічні умови праці;
· приміщенням та обладнанням ;
· забезпеченість орг - технікою, та її якість;
-Частота виникнення конфліктних ситуацій.
-Потенційна плинність кадрів та її причини.
-Особиста безпека.
- Рівень професійної і соціальної активності персоналу:
· позитивна мотивація;
· участь співробітників в управлінні;
· винагорода навчання персоналу;
· переміщення кар'єри по заслузі;
· планування кар'єри;
· об'єктивність атестації кадрів;
· відсутність апатії і застою в цих сферах життя.
-Згуртованість, рівень ціннісно-мотиваційної єдності, та мотиви трудової діяльності:
-Відчуття економічного благоустрою:
· задоволеність окладом;
· задоволеність гарантованими преміями;
· задоволеність преміями за хороші результати роботи;
-задоволеність системою морального та матеріального стимулювання:
· справедливість розподілу соціальних благ (матеріальної допомоги, поплати спортивних та оздоровчих послуг, пільгових кредитів).
· Справедливість та законність соціальних гарантій (проплата лікарняних листів, компенсацій, страхування).
-Стиль керівництва колективом і відношення до нього підлеглих:
· Стабільна кадрова політика;
· Дотримання прав особистості;
· Докладне дотримання вимогам регламентованих документів;
· Довіра та повага керівників різних рівнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар